3 września 2023r. na terenie Folwarku Nadawki ul. Nadawki 23 16-010 Wasilków odbyła się „Biesiada Miodowa” – zadanie realizowane przez Podlaską Izbę Rolniczą sfinansowane z Funduszu Promocji Roślin Oleistych promujące spożycie miodu oraz potraw z niego przygotowanych. Zadanie miało na celu budowania pozytywnego wizerunku wokół miodu i jego produktów oraz rozwiązanie problemu jakim jest zbyt mała konsumpcja produktów pszczelich jak również przełamanie sezonowości w konsumpcji.
W spotkaniu wzięło udział wiele rodzin z dziećmi, które aktywnie uczestniczyły w imprezie. Przeprowadzono wiele konkursów i zabaw dla dzieci i dorosłych obfitujących w nagrody. Na stoisku oferowano bezpłatną degustację produktów przygotowanych przez Casablanca Catering. Na realizację spotkania przygotowano 1000 porcji dań do degustacji zawierających miód. Na stoisku oferowano m.in.: żeberka miodowo- musztardowe, karkówkę w delikatnej glazurze z miodem imbirem i ketchupem, skrzydełka w miodzie z imbirem, rumiane udka w miodowej bejcy, szaszłyki z warzyw marynowane w chili, kolendrze i miodzie, bataty z miodem i rozmarynem, ziemniaczki opiekane z dodatkiem miodu, ciasto miodowe, carpaccio z buraka z orzechami karmelizowanymi w miodzie, sałatkę z serem korycińskim i prażonym boczkiem z sosem malinowo- balsamicznym z miodem oraz śledzie z karmelizowanym burakiem w miodzie. Można było wziąć udział w warsztatach przygotowywania miodowego mrowiska. Dzieci i dorośli uczestniczyli w warsztatach z robienia świec z węzy pszczelej.
W celu uatrakcyjnienia spotkania zapewniono oprawę muzyczno-artystyczną oraz nagłośnienie. W trakcie spotkań rozdawano gadżety promocyjne. Zorganizowano także bez kosztowe stoisko eksperckie, na którym była możliwość zapoznania się z wartością miodów i produktów pszczelich.
Na stoisku można było otrzymać broszurę, zapoznać się z jej treścią i poszerzyć swoją wiedzę na temat miodów i wartości odżywczych. Wydarzenie było prowadzone przez konferansjera, który zachęcał wszystkie obecne osoby do odwiedzania stoiska, informował o walorach miodu i produktów pszczelich , zachęcał do zwiększenia ich spożycia w codziennej diecie. Zachęcał również do degustacji wyrobów znajdujących się na stoisku oraz wzięcia udziału w konkursach. Jednocześnie przekazywał informację, że impreza została zorganizowana ze środków Funduszu Promocji Roślin Oleistych. Informacja o sfinansowaniu imprezy była zamieszczona też na plakatach, gadżetach, broszurach i nagrodach.
Do realizacji zadania opracowano, zaprojektowano broszury informacyjne, którą rozdano podczas spotkania. Broszury zawierały informacje o nazwie zadania i źródle jego finansowania. Do realizacji zadania zakupiono również gadżety promocyjne w postaci zawieszek do kluczy. Szacuje się, iż w spotkaniu wzięła udział większa liczba osób niż była zakładana w projekcie. Orientacyjnie łącznie w zadaniu wzięło udział ok. 300 osób. Stoisko było licznie odwiedzane przez uczestników.
Agnieszka Artemiuk